درباره تهویه مطبوع

در این وبلاگ درباره انواع سیستمهای مطبوع صحبت خواهیم کرد

درباره تهویه مطبوع

در این وبلاگ درباره انواع سیستمهای مطبوع صحبت خواهیم کرد

تعمیر ساده و رفع مشکلات رایج کولر گازی

 در این مقاله قصد داریم به طور مختصر خرابی و نقص های کولر گازی، راهکارها و تعمیرهای خانگی آنها را بیان کنیم که تا حدود زیادی می تواند در کاهش هزینه های تعمیرات مؤثر باشد:

  1. کولر گازی روشن نمی شود. در این صورت،
  • مشکل از پریز، دوشاخه یا سیم رابط کولر است.

ابتدا از سلامت پریز و دوشاخه و وجود برق مطمئن شوید. سپس بدنه  کولر را با احتیاط جدا نموده و پس از اتصال دوشاخه به پریز، توسط ولت متر میزان برق را در ترمینال اصلی مورد اندازه گیری قرار دهید.   ادامه مطلب ...

چالشی به نام فناوری اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء چیست؟

ایده طراحی کردن دستگاه هایی که بتوانند به اینترنت متصل شده و توسط یک دستگاه هوشمند مانند گوشی موبایل کنترل شود، موجب شد تا مفهوم جدیدی با عنوان اینترنت اشیاء شکل گیرد. امروزه اینترنت اشیاء یا همان Internet of Things  جدیدترین تکنولوژی مورد بحث در دنیای فناوری اطلاعات محسوب می شود که قرار است امکان اتصال همه چیز را از طریق شبکه های ارتباطی و در بستر اینترنت  فراهم کند.

تحقیق و پژوهش در زمینه اینترنت اشیاء از سال ۱۹۹۰ آغاز شده بود ولی مفهوم اینترنت اشیاء برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون معرفی شد. با پیشرفت اینترنت اشیاء هر دستگاهی قابلیت اتصال به اینترنت را خواهد داشت و نکته جالب اینجاست که بدانید در حال حاضر اکثر کسب و کارها در حال حرکت به سمت استفاده وسیع از این تکنولوژی هستند. برای درک این مطلب و ادعا این واقعیت کافی است که هم اکنون میلیاردها حسگر در جهان به کار گرفته شده اند تا قابلیت اتصال اشیاء به اینترنت را فراهم کنند. این فناوری از گروه  لوازم خانگی گرفته تا پوشیدنی ها و حتی خودرو و به طور کلی تمامی اشیائی که در محیط  پیرامون ما واقع شده اند و یا در حال حرکت هستند را قبضه می کند و به همین دلیل است که کشورهای مختلف دنیا برآن شده اند که آماده مواجهه با IOT شوند. در کنار نو بودن این تکنولوژی، جذابیت این تکنولوژی به حدی بالا است که کشورها در پی توسعه سریع استانداردهای این فناوری و راه اندازی برنامه های کاربردی برای آن هستند.


در پایان توصیه می کنیم ضمن مطالعه مقاله کامل این مطلب در  این مقاله، در صورتی که قصد خرید تجهیزات در حوزه تأسیسات ساختمان با قیمت مناسب دارید و نیاز به مشورت دارید، می توانید به فروشگاه اینترنتی ونداد تجهیز مراجعه و با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

تمدن کاریزی و سیستم آبرسانی ایرانیان قدیم

تمدن کاریزی یا به عبارتی شبکه قنات و حفر آن از شاه کارهای تمدن ایرانی در امر ایجاد شبکه های عظیم و پیچیده آب رسانی و آبیاری، مانند پل، پل بند، آبراهه، سد، انواع نهرها و غیره  است که می توان با تحسین فراوان از آن سخن به میان آورد.  

ادامه مطلب ...