درباره تهویه مطبوع

در این وبلاگ درباره انواع سیستمهای مطبوع صحبت خواهیم کرد

درباره تهویه مطبوع

در این وبلاگ درباره انواع سیستمهای مطبوع صحبت خواهیم کرد

آشنایی با منبع دوجداره

منبع دوجداره ساختمان به این علت نام گذاری شده است که ، این مخزن، متشکل از دوجداره ورق گالوانیزه فولادی است که در استوانه داخلی آن، آب شهری و در حدفاصل بین استوانه داخلی و خارجی، آب گرم دیگ حرارت مرکزی جریان می یابد.

 


 منبع دوجداره به صورت غیر مستقیم و با بهره گیری از گرمای سیال های داغ مانند بخار آب گرم، آب داغ و آب گرم مصرفی را تولید می کند. منابع دو جداره از رایج ترین منابع تولید آب گرم مصرفی می باشد. کاربرد منبع دو جداره برای تولید آب گرم مصرفی در ظرفیت های پایین است و در ظرفیت های بالاتر از منبع آب گرم کویلی استفاده می شود.

جنس منبع دوجداره از ورق های فولاد و معمولاً گالوانیزه گرم است تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بیشتری داشته باشد. زنگ زدگی و پوسیدگی منبع دوجداره باعث تغییر رنگ آب گرم و آلودگی آن می شود. منبع دوجداره از ورق گالوانیزه نورد شده به قطر متفاوت به صورت دولایه تشکیل شده که با جوشکاری های انجام شده دومحفظه و مسیر عبور جدا برای آب ایجاد می گردد که محفظه یا جدار بیرونی برای عبور آب گرم یا آب داغ دیگ و بویلر و محفظه داخلی برای عبور و ذخیره آب گرم مصرفی در نظر گرفته شده است.

حجم ذخیره مورد نظر در منبع دوجداره مربوط به جدار داخلی (محل جمع آوری آب ذخیره مصرفی) می باشد. فشار وارد آمده به منبع دوجداره در جدار داخلی معادل فشار آب شهر و یا فشار سیستم تحت فشار ساختمانی است و لذا فشار بالاتر را نسبت به جدار خارجی تحمل می کند و به طبع آن ضخامت بالاتری دارد. در صورتی که فشار وارد آمده به جدار خارجی معادل ارتفاع ساختمانی است.

biwall-4-300x300.jpg

 

برای مطالعه کامل مقاله و اطلاعات بیشتر در زمینه انواع منابع و مخازن و به ویژه آشنایی با منبع دوجداره  پیشنهاد می شود به مجله تأسیساتی ونداد تجهیز مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی ونداد تجهیز به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، گرمایشی، سرمایشی و موتورخانه، پمپ و سیستم های آبرسانی، استخر سونا و جکوزی، تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید منبع دوجداره و محصولات مشابه دارید، می توانید با مشورت کارشناسان فروش ونداد تجهیز انتخاب بهتری داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.